Kérdése van? +36-70-934-2019

A műrepülés alapjai - Tóth Csaba

Repülős témájú könyvek

Műrepülő bemutatón némely figura könnyet csal a nézők szemébe, legyen a néző laikus vagy repülő ember. A gépmadár háromdimenziós mozgása hihetetlennek tűnő, a fizikát meghazudtoló. A bemutatót tartó tud valamit, amit mi nézők nem. Számára a gépének mozgása természetes. Ha műrepülni szeretnél, először a repülésről való elképzelésednek kell megváltozni.

4.470,-Ft.
db

Természetessé kell, hogy váljon a három dimenzióban való pörgés, forgás. Hidd el, a három dimenzióban való pörgés a való világ és nem az, amiben eddig éltél. Ha már tudod a műrepülés elméletét, már csak a gyakorlati repülés nehézségével kell megküzdened. A sorozatos kudarccal és a fizikai megpróbáltatással. A fizikai túlterhelést, meg lehet szokni mindenkinek. A sorozatos kudarchoz úgy kell hozzá állni, mint a Wright fivérek az első repülésükhöz. Wrightok tudták, hogy lehetséges a gépi repülés (ellentétben a többi emberrel, akik tudták a történelemből, hogy nem lehetséges) és tudták, hogy sok-sok kudarc után uralhatják a repülőgépet a levegőben. A terepet egy sík, homokos, szeles vidéken választották ki, ahol volt esélyük a biztonságos földet érésre. Nem templomtoronyból indultak, mint az ulmi szabó, aki "zuhant egy szörnyű véreset" (Bertold Brecht). Wrighték számoltak a kudarccal és tudták, hogy a kudarc, a repülés tanulás természetes folyamatához hozzá tartozik. Repüléseikhez egy szeles, homokos gyakorlóteret választottak, ahol a szél segíti a felszállást és a földet érés viszonylag puha.
A műrepülés tanulásakor nekünk is el kell hinnünk, hogy a műrepülőgép pörög-forog és pörgés, forgás a természetes mozgása. Ebben szeretnék segíteni ezzel a könyvvel. A kezdő repülő készüljön fel a kudarcra, mint lelkileg, mint óvatos tervezéssel. Legyünk óvatosak, soha ne gyakoroljunk alacsonyan, ejtőernyő és a repülőgépet jól ismerő oktató nélkül.

Kívánok sok élvezetes percet, mind a könyv olvasásakor, mind pedig műrepüléskor.

A szerző




TARTALOMJEGYZÉK

• ELŐSZÓ
• EMBERI TÉNYEZŐK ÉS A TÚLTERHELÉS
• MŰREPÜLÉS ELMÉLETI ISMERETEI
• SZÁRNY ÁLLÁSSZÖGE
• ÁTESÉS
• ÁLLÁSSZÖG ÉS REPÜLÉSI IRÁNY
• REPÜLÉS GÖRBE PÁLYÁN A KRITIKUSNÁL NAGYOBB ÁLLÁSSZÖGGEL
• REPÜLŐGÉP HOSSZIRÁNYÚ EGYENSÚLYA
• A BOT HELYZETE, RAJTA ÉBREDŐ ERŐ
• LÉGCSAVAR HATÁSA
• GIROSZKÓP HATÁS
• FORGATÓ NYOMATÉK
• FORGÓ LEVEGŐ HATÁSA
• LÉGCSAVAR ASSZIMETRIKUS VONÓEREJE
• FÖLDI ELŐKÉSZÍTÉS
• TRIMM BEÁLLÍTÁSA
• VESZÉLYES REPÜLÉSI HELYZETEK
• CSÚSZTATÁS
• 45°-OS EMELKEDÉS ÉS ZUHANÁS
• ÁTESÉS
• HARCFORDULÓ ÉS MŰREPÜLŐ FORDULÓ
• DUGÓHÚZÓ
• LEBORÍTÁS
• 60°-OS FORDULÓ ÉS DINAMIKUS ÁTESÉS
• SPIRÁL ÉS A ZUHANÓ SPIRÁL
• MEZŐGAZDASÁGI FORDULÓ VAGY BUKÓ FORDULÓ
• GYERTYA VAGY "HUMPTY"
• PALÁST ORSÓ
• HÁTON REPÜLÉS
• BUKFENC
• KUBAI NYOLCAS
• IMMELMANN
• VEZETETT ORSÓ BALLASZTIKUS PÁLYÁN
• DOBOTT ORSÓ
• VEZETETT ORSÓ
• GYORSÍTOTT DUGÓHÚZÓ
• LEGYEZŐ FORDULÓ
• ELŐRE BUKFENC
• HÁTON DUGÓHÚZÓ
• FÜGGŐLEGES ORSÓ
• TAUER - CSÚSZÁS FAROKIRÁNYBA
• NEGYEDELT ORSÓ
• LAPOS DUGÓHÚZÓ
• LAPOS DUGÓHÚZÓ HÁTON
• ARESTI KATALÓGUS ÉS A VERSENYZÉS

Vándor Károly: Légierő társbérletben I.

6.000,-Ft.

Vándor Károly: Légierő társbérletben II.

5.500,-Ft.

Műszerrepülés - Tóth Csaba

10.060,-Ft.
Hírlevél:
Copyright © 2013-2016 Silicon Dreams Kft. All Rights Reserved.
Dream4SYS ERP Vállalati komplex infokommunikáció